جشنواره پسته در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

با هدف معرفی پسته بوئین‌زهرا، جذب بازارهای تجاری داخلی و خارجی و توسعه صنایع وابسته به تولید این محصول جشنواره پسته بوئین‌زهرا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، مردم و گردشگران برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا؛ در جشنواره پسته بوئین‌زهرا که روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در پارک بعثت شهرستان بوئین‌زهرا به اجرا درآمد، نمایشگاه بزرگ صنایع کشاورزی با غرفه‌های متنوعی اعم از غرفه عرضه مستقیم پسته و فرآورده‌های آن، توانمندی‌های بانوان روستایی، معرفی سموم و کودهای مختلف برای رشد محصول پسته و جلوگیری از آفات و تجهیزات کشاورزی ویژه و تخصصی پسته برپا شد.

جشنواره پسته در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

برگزاری موسیقی و سرودهای محلی، سخنرانی‌های تخصصی مرتبط با پسته، پخت نان سنتی و شیرینی محلی و اهدای جوایز و تندیس جشنواره به کشاورزان، باغداران و تولیدکنندگان برگزیده این محصول از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

منطقه بوئین‌زهرا از نقاطی است که باغات پسته فراوانی دارد. پسته این منطقه متفاوت از پسته‌های دیگر نقاط ایران است. این پسته از حیث رنگ و عطر کاملا مرغوب است و جنبه صنعتی و صادراتی دارد. هرساله هنگام برداشت محصول باغداران این منطقه گردهم آمده و به شکرانه فراوانی محصول با نواهای محلی جشن پسته را برگزار می‌کنند.

جشنواره پسته در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100054
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha